Meer omzet door influencer marketing

De Influencer marketing voordelen zijn ongekend. Door gebruik te maken van een bekend iemand op het internet kun je een groot publiek bereiken. Daarnaast is deze methode vaak ook vele malen goedkoper als een reclamespotje op televisie of in de krant. Het bereik van influencers is verdeeld over verschillende kanalen waardoor je vaak meerdere mensen kunt bereiken. Wel is het belangrijk dat je erop let dat de influencer ook bij je doelgroep spreekt. Dus wanneer je kiest voor een jong iemand dan wil je vaak ook een vernieuwend product aanbieden. Daarnaast zijn de interesses van een influencer ook belangrijk om het product ook echt te laten stralen. Vaak heeft een influencer niet alleen mensen die hem of haar volgen, maar ook nog eens hetzelfde product gaan kopen.

De voordelen van influencer marketing uitbesteden

Met het Influencer marketing pakket ben je verzekerd van een succes. Op deze manier wordt er het maximale gehaald uit jouw budget. Wanneer wij goed in kaart hebben we die doelgroep is en wat jij hun te bieden hebt gaan wij op zoek naar passende influencers. Het zijn dan voornamelijk personen die de doelgroep weten te bereiken of die juist affiniteit hebben met het onderwerp. Vaak beschikken zij over meerdere kanalen waarop het verhaal gedeeld gaat worden. Vervolgens hebben zij een x aantal volgers die dan ook echt naar de video’s kijken. In de meeste gevallen blijven deze video’s levenslang staan waardoor het dus ook een duurzame marketing methode is. Over 10 jaar kunnen er nog steeds mensen geïnspireerd raken door deze video’s. Ook wordt het bericht vaak gedeeld op social media kanalen zoals Facebook, Twitter en Instagram.

Waar liggen de kansen?

De influencer marketing kansen zijn ongekend. Het belangrijkste doel van deze campagne is het bereiken van nieuwe klanten en zoveel mogelijk verkopen. Daarnaast kan het ook voor branding worden ingezet. Met branding wordt de klant bij het product betrokken en probeer je hem of haar te overtuigen juist voor jouw merk te kiezen. Dit zou kunnen door bijvoorbeeld duurzaam te produceren, maar ook kan het zijn dat je iets unieks hebt uitgevonden. Naast de sociale kanalen zie je vaak ook dat nieuwssites deze berichten oppikken. Neem bijvoorbeeld een shownieuws of RTL boulevard die dit uitzenden in de uitzending. Vaak hoef je hier dan niet eens voor te betalen omdat jouw post viral is gegaan. Dit zorgt ervoor dat je dus ook meer bereik hebt voor een lager tarief.

Waarom neemt de populariteit toe?

Steeds meer mensen doen hun aankopen online. Een visuele aanbieding doet het vaak beter als alleen teksten. Echter is het wel belangrijk dat het in de notendop wordt besproken. Wanneer mensen meer over het product willen weten dan kunnen zij dit op je website nog nalezen. In de meeste gevallen doet een influencer er 1 – 3 minuten over om een filmpje op te nemen. Hierna kunnen de mensen vervolgens snel bestellen. Door impulsief gedrag ontstaan de snelste bestellingen, maar houd ook oog voor de kwaliteit van jouw producten of diensten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *