De receptie van de toekomst

Hoewel de receptie een belangrijk onderdeel is van de meeste kantoren kan het toch zijn dat deze deels gaat verdwijnen met de opkomst van moderne technologie. Met bepaalde apps vallen veel taken van de receptionist nu te vervangen door een geautomatiseerde computer. Zo kan je bijvoorbeeld een zuil neerzetten met een tablet of computer erop in je receptie om zo een toegangsregistratie  te runnen waar de klanten zelf hun gegevens in kunnen vullen en zo wordt een belangrijke taak van een receptionist dus overgenomen door een computer.

Dit soort digitale bezoekersregistratie kan worden gebruikt op allerlei manieren. Je kan het dus gewoon doen met een zuil op locatie, maar het kan ook worden geïntergreerd met bijvoorbeeld de uitnodigingsmail, waarin een QR code kan worden geplaatst die bij jou op kantoor weer gescanned kan worden, zodat alles automatisch ingevuld en verwerkt wordt. Op deze manier kan je een registratie heel soepel en snel laten verlopen, wat voor een klant die langs komt, of misschien een zaken partner, erg prettig is, aangezien deze zo meer uit jullie afspraak kan halen, omdat er geen tijd hoeft te worden verspild aan de receptie. Sommige systemen hebben zelfs apps die je kan gebruiken waar je van alles kan regelen en zien, welke zowel voor de eigenaar als de gebruiker erg handig kunnen zijn.

Natuurlijk zijn er ook voordelen aan het hebben van een menselijke receptionist. Als je een mens achter de balie hebt zitten dan geeft dat toch een prettig gevoel en kan je je wat meer verwelkomd voelen als bezoeker ergens. De gastvrijheid die geboden kan worden door een normale receptionist, zoals het aanbieden van iets te drinken, of het aanwijzen van een garderobe of toilet kan een computer toch echt niet op dezelfde manier doen met een menselijke manier van lichaamstaal en doen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.