Handigheidjes voor je content marketing

Soms is je inspiratie op en heb je wat steuntjes in de rug nodig om weer op te starten. Eenmaal op gang gekomen schrijft je pen vanzelf weer. Maar hoe kom je tot dat punt? Hier enkele handigheidjes die je kunnen helpen bij je contentmarketing. Hierna heb je hopelijk weer de broodnodige inspiratie gehad en kan je weer spontane en unieke teksten schrijven voor je bezoekers en geïnteresseerden.

1. Deel een lijst met dingen die u moet vermijden

Maak, net als bij de lijst met voordelen, een lijst van wat niet te doen of wat niet te kopen. Tip: ik zou niet aanraden om dit een lijst van jouw concurrenten te maken!”10 dingen die je moet vermijden als je een rechtszaak wilt vermijden””Top 7 voedingsmiddelen die je nooit zou moeten eten als je er geweldig uit wilt zien op het strand”Of wat dacht je van: “Zeven drankjes die je moet vermijden om je gezondheid te redden (# 2 zal je choqueren)”

2. Deel een “must-do”-lijst

Wat is er nodig om te slagen in je branche of niche? Als je wilt dat een blogpost hoog scoort in Google Zoeken, is er zeker een lijst met kritieke elementen die er moeten zijn. Er is een lijst met dingen die je moet doen om zelfs maar de minste kans te maken op een rangorde. Wat zijn de dingen die mensen moeten doen om te slagen in jouw arena? Jane Friedman heeft een gedetailleerd artikel over de dingen die je moet doen als je je boek gepubliceerd wilt krijgen.

3. Markeer een vraag van de week

Mogelijk heb je al een sectie met veelgestelde vragen op je site, maar waarom zou jij deze niet uitbreiden tot meerdere blogposts of pagina’s. Verzamel vragen van jouw klanten en markeer er elke week een. Dit kunnen vragen zijn over je product of dienst, maar ook vragen over jouw branche. Zo zijn er zat bedrijven die elke week een nieuwe vraag op hun Facebook-pagina plaatsen. Voor algemeen marketing nieuws en andere zakelijke artikelen kan je op Somfyarchitecture van alles lezen.

4. Een wekelijkse samenvatting van links

De kans is groot dat je aandacht besteedt aan wat er in jouw branche of in je gemeenschap gebeurt met betrekking tot jouw bedrijf. Maak een bladwijzer voor relevante en nuttige artikelen, nieuwsverhalen en blogposts gedurende de week. Neem vrijdag een paar minuten de tijd en verander die in een korte blogpost met de kop, link en een paar zinnen die de hoogtepunten in je eigen woorden raken. Je kan een wekelijkse e-mailnieuwsbrief sturen met de beste digitale marketinginhoud die je elke week op het internet vind. Geef daarbij een paar gedachten, links naar bronnen en tools, en de Top 10-lijst met geweldige berichten, e-mails, podcasts, downloads en meer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *